Andreas Ottensamer - "Blue Hour" - moderni standard vrhunskog glazbenog karaktera

Ocjena autora

9.5
Ocjena čitatelja
10.0
  • Godina: 2019
  • Izdavač: Deutsche Grammophon/Universal Music Hrvatska
  • Žanr: Klasična glazba

Andreas Ottensamer - "Blue Hour" - moderni standard vrhunskog glazbenog karaktera

Zvijezda klasične glazbe, prvi klarinet Berlinske filharmonije, novim je albumom „Blue Hour“ uspješno otvorio novo, zrelije i ozbiljnije poglavlje uspješne karijere.

Okupio je najbolje i samouvjereno predstavio vlastiti umjetnički karakter stvorivši kompaktno diskografsko izdanje koje obiluje dinamičkom i emotivnom raznolikošću, fluidno povezanim u cjelinu koja će se jednako svidjeti i okorjelim klasičarima, ali i zasigurno otvoriti nove horizonte onima koji se dosad i nisu voljeli susretati s klasičnom glazbom.

Živopisnost zvuka klarineta u njegovim rukama već je odavno prepoznat, cijenjen i hvaljen u svijetu, no kontinuirani rad rezultirao je posebnim oblikom čistoće zvuka koji na trenutke nadilazi tipičan i prepoznatljiv karakter instrumenta, uspješno se stapa s ostalim sudionicima glazbene priče istovremeno zadržavši jasnu lidersku poziciju.

 

 

Tehničko savršenstvo izvedbe je neupitno, jer uz Ottensamera je osebujna pijanistica Yuja Wang i njegovi dobro poznati kolege iz Berlinske filharmonije, ekipa koja ništa ne prepušta slučaju. Perfekcionizam se očituje i u čistoći i profinjenosti izraženih emocija, tipična berlinska odmjerenost uz bečku toplinu elegancije, čarobna i nadrealna. Emotivna suzdržanost koja to nikada zapravo nije, ali opet jest, paradoksalni je razlog zbog kojeg su upravo ovi glazbenici već dugi niz godina na samom svjetskom vrhu.

Svoju je profesionalnost i stručnost potvrdio i kao aranžer Mendelssohnovih „Pjesama bez riječi“ u koje se toplina zvuka klarineta savršeno uklopila, uz poneki energični dodatak koji sjeda na prvu.

Centralnu poziciju na albumu drži Weberov „Koncert za klarinet br.1 u f-molu, Op. 73“ na kojem s filharmonijom donosi pravi uragan emocija, beskompromisno i hladnokrvno predstavljaju najtoplije i najvatrenije trenutke albuma koji će se slušatelju zasigurno naći na repeatu.

 

 

Žestine ne nedostaje Weberom „Grand duo Concertant, Op. 48, J. 204“ u kojem mu frajerica Yuja Wang na trenutke otima čelnu poziciju te svojim virtuoznim pijanističkim divljaštvom odvodi doživljaj u jednom sasvim drugačijem smjeru. Trenutak je to kada u potpunosti nestaje profinjenost klasične glazbe, pretvara se u sirovu emociju rock'n'rolla, oduševivši i baladičnim prizvukom te prepoznatljivom melodijom, drugog stavka „Adante con moto“.

Dinamičan duo Ottensamer-Wang na albumu ima i mnoštvo romantičnih i nježnih trenutaka s kojima i otvaraju i zatvaraju album, dajući svijetu najbolje od mlađeg naraštaja klasičnih glazbenika, koji s velikom lakoćom širokim masama približavaju najstariji i najljepši žanr koji se sve više uspješno udaljava od nezahvalne elitističke etikete. Zato i jesu „opaki klasičari“.

 

Popis pjesama:

Johannes Brahms (1833 - 1897) - Six Pieces for Piano, Op. 118
1. Intermezzo in A Major. Andante teneramente
 
Carl Maria von Weber (1786 - 1826) - Clarinet Concerto No. 1 in F Minor, Op. 73
2. Allegro
3. Adagio ma non troppo 
4. Rondo (Allegretto) 
 
Felix Mendelssohn (1809 - 1847) -Lieder ohne Worte, Op. 85
5. No. 6 Allegretto con moto 
6. No. 1 Andante un poco agitato
 
Johannes Brahms (1833 - 1897) - 5 Lieder, Op. 105
7. Wie Melodien zieht es mir
 
Felix Mendelssohn (1809 - 1847) - Lieder ohne Worte, Op. 30
8. No. 4 Agitato e con fuoco 
Lieder ohne Worte, Op. 67
9. No. 3 Andante tranquillo
 
Carl Maria von Weber (1786 - 1826) - Grand Duo Concertant, Op. 48, J. 204
10. Allegro con fuoco 
11. Andante con moto 
12. Rondo. Allegro
 
Felix Mendelssohn (1809 - 1847)  - Lieder ohne Worte, Op. 30
13. No. 6 Allegretto tranquillo 
14. No. 2 Allegro leggiero 
15. No. 4 Andante sostenuto