"Lešnici divlji 2" - Nastavak koji smo čekali

Ocjena autora

9.0
Ocjena čitatelja
10.0
  • Godina: 2017
  • Izdavač: Samostalno
  • Žanr: Shoegaze, Dream pop

"Lešnici divlji 2" - Nastavak koji smo čekali

Rezimirajući prvu trećinu 2017. godine određenog glazbenog područja, moglo bi se lako zaključiti da je ona ponovno darivana onim duhom iz razdoblja 90.-ih kada nastaje i raste shoegaze pokret. U ožujku ove godine izlazi drugi dio kultnog filma Trainspotting, dok početkom svibnja slušateljstvo dobiva dugoočekivani album Slowdive istoimenog benda koji zapravo započinje i oblikuje kompletnu shoegaze scenu i žanr. Nedugo zatim, 15. svibnja ove godine, izlazi album "Lešnici divlji 2" konstantno hvaljenog beogradskog shoegaze/dream pop benda Bitipatibi. Prva trećina ove godine je, osobno, poklonjeni dragulj klasičnom šugejzeru i nostalgičaru posljednjih godina prošlog stoljeća.

Dakako, Bitipatibi nije klasificirano samo šugejzerski bend, već se dotiče obilježja dream pop-a i dark pop-a. No opet, ovi podžanrovi nerijetko zajedno komuniciraju u posljednje vrijeme, pa tako Bitipatibi, kao jedan od glavnih nositelja osuvremenjenog vala 90.-ih, uz brojne balkanske bendove, potencijalno afirmira njegovo postojanje na domaćoj glazbenoj nezavisnoj sceni. Svakako je bitno istaknuti činjenicu koja potvrđuje ozbiljnost pristupa vlastitom zvuku i atmosferi ovoga benda. Naime, Una Gašić, Ivan Skopulovič, Dragan Jovanović i Marko Ajković  četiri godine eksperimentiraju i grade svoj zvuk pod svijetlima beogradskih prostora, a onda 2013.-e izlaze na scenu objavljivanjem prvijenca "Lešnici divlji". Kroz daljnje djelovanje benda, postav se mijenja. Na mjestu bubnjeva trenutno je Ernest Džananović, a gitaru svira Vladimir Marković, jedan od osnivača art-rock benda Presing.

Prije nešto manje od desetak dana, postava označava novo poglavlje svoje glazbene aktivnosti objavljivanjem albuma "Lešnici divlji 2". Cjelokupna atmosfera i osjećaji koji prožimaju tijekom preslušavanja ovoga albuma odražavaju senzualnu dekadentnost u kombinacijih mekih i sanjivih tekstova. "Lešnici divlji 2" svakako je uspješan nastavak prvijenca, kao i samom bendu generalno jer, bez obzira na novu bendovsku postavu, Bitipatibi i dalje zadržava zanimljiv i prepoznatljiv glazbeni stil. Ono što osobno ovom albumu daje dodatni doživljaj jesu ilustracije omota i pjesama koje je izradio Miloš Bakalović Bakashi. Naime, svaka pjesma dobiva svoj vizual koji čini personificirane zaljubljene i uspavane mačke postavljene u prve planove urbanih scenografija poput zabačenih kuteva kafića i krovova zgrada, u planove šuma i prirode tijekom večeri, kao i među prostore morskog dna.  Sve su to elementi i vrlo zanimljivi pojmovi koji se u dijelovima kroz zanimljivu igru riječi i njihovim izvođenjima u tekstovima vežu uz glazbu Bitipatibija. Tome najviše pridodaje vokalistica i klavijaturistica Una Gašić koja ni u ovom izdanju pisanjem tekstova ne štedi na spomenutim igrama riječi i metaforama. Stihovi poput onih u pjesmi "Glečeri", "Obučeni u veče, u snegu smo trag, od meda smo glečer i vodi nas lagano gde Dunav je bio, na mleko i kafu." snažno formiraju specifične vizualne slike hladnih i vlažnih jesenskih noći uz mračne i odzvanjajuće gitarske rifove i bas dionice. Takvi melankolični atributi atmosfere mogu se prisloniti i pjesmama "Okean", "Pesma Beogradu", "Gluposti", a vrlo lako i većini pjesama s albuma.

Iako je Una Gašić prvi sinonim koji se veže uz ovaj bend, valja naglasiti kako bez utemeljenog Skopulovičevog i Jovanovićevog glazbenog stila koji vuku iz korijenja bendova poput Velvet Undergrounda, Slowdive-a, Beach House-a i sličnih bendova tog miljea,  Bitipatibi jednostavno ne bi bio to. Pjesme "Dušo" i "Jagode", melodično odskaču od ostalih pjesama, kako tekstualno, tako i vokalno. Iako je prisutan određeni melankolični pristup pjesmama, bend definitivno ima sposobnost atmosferu učiniti vedrijom na svoj način. "Mali betmeni" su publiku svakako oduševili i prije no što je album izašao, a Skopulovič je gitarskim rifovima i pristupom neopisivo izdominirao cijelom pjesmom. "Lešnici divlji 2" u posebnom tonu zatvara istoimena pjesma, u pratnji saksofona Dušana Petrovića. Tako album završava senzualnošću i uzvisivanjem posebnog mjesta u parku punog lješnjaka koji Unu često vraća u njeno djetinjstvo.

Bitipatibi nije sasvim običan bend i njemu se ne pristupa na isti način. Njegovi članovi formiraju glazbu koja pjeva i opisuje istočnu stranu Dunava urbanim senzibilitetom u pratnji Uninog hipnotičkog glasa i tekstova. Slična se atmosfera može prisloniti i načinu na koji Zagreb diše, a njegova publika u četvrtak, 25. svibnja, ujedno ima priliku poslušati studijsko izdanje ovog albuma. Zagreb je to, zaključujući prema odazivu, napokon dočekao. Beogradski art - rock bend Presing nastupit će kao predgrupa, a time će se ujedno i prvi put predstaviti hrvatskoj publici.

Popis pjesama:
01. Okean
02. Gluposti*
03. Dušo
04. Glečeri
05. Mali betmeni*
06. Pesma Beogradu*

07. Galaksija
08. Jagode
09. Lešnici divlji

Top pjesme*