Davor Hrvoj: "Scena je živahna, s velikim brojem nadarenih glazbenika"

Davor Hrvoj: "Scena je živahna, s velikim brojem nadarenih glazbenika"

Davor Hrvoj jedan je od najpoznatijih ljubitelja i poznavatelja jazz glazbe u Hrvatskoj. Njegov najpoznatiji rad je jazz.hr, koji kao festival ugošćuje velike svjetske zvijezde i domaćoj publici približava jazz glazbu na najbolji mogući način. Ususret nadolazećem izdanju popričali smo s Hrvojem, umjetničkim voditeljem Festivala.

Koji biste događaj s predostojećeg jazz.hr festivala izvdojili kao Vaš osobni favorit?

Ne mogu izdvojtiti neki posebno jer smatram da je svaki jednako važan i uz svaki sam emotivno vezan. Naime, Jazz.hr predstavlja neafirmirane glazbenike na manifestaciji Nove nade jazza “Marjan Marjanović”, a mnogi od onih koji su nastupili na njoj danas su ugledni hrvatski jazzisti. Također predstavljamo projekte hrvatskih glazbenika koji nisu dio redovne jazz ponude u hrvatskoj. Ove godine to je novi sastav našeg poznatog bubnjara Ratka Divjaka koji godinama živi i djeluje u Sloveniji, ali i Lela Kaplowitz koja će pokazati rezultat rada seminara Scat Circle. Predstavljamo i aktualnu europsku jazz scenu, a talijanski Zadeno Trio jedan je od onih čija je karijera u strelovitom usponu, o čemu svjedoče mnogobrojne nagrade. Nastojimo spajati naše sa stranim jazz glazbenicima, tako smo ove godine spojili Jazz orkestar Muzičke akademije i dirigenta Sašu Nestorovića s uglednom američkom pjevačicom Vanessom Rubin. Također, predstavljamo svjetske zvijezde jazza i glazbenike koji su stvarali povijest te glazbe, a sve to imamo u sekstetu Black Art Jazz Collective. Osim toga, budući da kod nas još uvijek ne radi jazz odjel na Muzičkoj akademiji, nastojimo ugledne svjetske jazziste pridobiti da održe glazbene radionice. Na ovom festivalu održat će ju svi članovi Black Art Jazz Collectivea.

 

Kako biste ukratko predstavili nadolazeću jazz.hr sezonu?

Nadolazeća Jazz.hr sezona započet će festivalom Jazz.hr/jesen na kojem će od 17. do 19. listopada nastupiti pijanistički virtuoz Leszek Możdżer, najpoznatiji svjetski jazz harfist Edmar Castaneda i ZZ Quartet našeg gitarista Ratka Zjače koji živi i djeluje u Nizozemskoj, a nastavit će se koncertom Cross Currents Tria slavnog Davea Hollanda, jednog od najvećih jazz kontrabasista svih vremena.

 

Koji je nastup u povijesti jazz.hr festivala imao na Vas najveći utjecaj, odnosno ostavio najbolji dojam?

Koncert kvarteta saksofonista i flautista Charlesa Lloyda, jednog od najprofinjenijih glazbenika u povijesti jazza koji je tu glazbu uzdignuo na višu razinu na kojoj prioritet nije svirka već glazba, njezina duhovna snaga, iscjeliteljska moć.

 

Kako doživljavate ulogu festivala u formiranju domaće jazz scene?

Iako nije jedini, Jazz.hr je svakako utjecao na formiranje hrvatske jazz scene, kroz nekoliko segmenata. Manifestacija Nove nade jazz “Marjan Marjanović” uvijek je bila poticaj za glazbenike na početku karijere, glazbene radionice pružale su im mogućnost neophodnog dodatnog obrazovanja, a koncerti uglednih glazbenika dodatno su podgrijavale njihovu želju da se profesionalno bave jazzom, ali i da u Zagrebu stupe u kontakt s nekima od svojih idola. Osim toga, Hrvatski jazz portal - Jazz.hr - platforma je koja služi njihovim interesima, kroz predstavljanja životopisa glazbenika, njihovih izdanja, najava koncerata i radionica, do komentara i osvrta - dakle, svega što im je potrebno i što žele objavljivati.

 

Imate li neke neostvarene organizacijske vizije koje biste željeli ispuniti u narednom razdoblju?

Spomenuti koncept pokazao se svrsishodnim i primjerenim potrebama naše male jazz zajednice, a svakako da žalimo za nemogućnošću šireg predstavljanja hrvatskih jazzista, kao i velikih svjetskih zvijezda jazza s kojima već godinama pokušavamo dogovoriti koncerte, ali za sve to bilo bi potrebno veće sufinanciranje Grada i Republike.

 

Što mislite o aktualnoj domaćoj jazz sceni? Ima li zanimljivih mladih nada koje je potrebno posebno naglasiti?

Scena je živahna, s velikim brojem nadarenih glazbenika od kojih neki iskazuju iznimnu maštovitost u oblikovanju vlastitog identiteta. Neki su već prepoznati, ali osim onih koji su osvojili medije postoje neki samozatajni koji imaju sjajne zamisli i provedbu, ali nisu toliko atraktivno širem krugu slušatelja i novinara, te kojima je strana samopromocija.

 

Koju biste pjesmu i glazbenika preporučili nekom tko tek želi upoznati svijet jazz glazbe?  

Možda “Blue Rondo a la Turk” pijanista Davea Brubecka u izvedbi njegovog kvarteta, ili možda “Django” pijanista Johna Lewisa u izvedbi Modern Jazz Quarteta, možda “Work Song” trubača Nata Adderleya u izvedbi kvinteta Cannonballa Adderleya, možda “Spain” pijanista Chicka Coreae u izvedbi pjevača Bobbyja McFerrina, možda “Birdland” klavijaturista Joea Zawinula u izvedbi Weather Reporta...