Dina Rizvić: "Mislim da bismo trebali proširiti glazbene smjerove i stilove u našem sustavu"

Dina Rizvić: "Mislim da bismo trebali proširiti glazbene smjerove i stilove u našem sustavu"

Dina Rizvić, svestrana umjetnica i multi-instrumentalistica, svoju karijeru paralelno gradi u Hrvatskoj i u Londonu, a jedinstveni je glazbeni izričaj izučila na prestižnom Berklee College of Music u Bostonu. Prošle godine je zajedno s još jednom sjajnoj umjetnicom Lanom Janjanin za Croatia Records objavila zajednički album "Miracles" kojeg su ove godine promovirale koncertom u maloj dvorani Vatroslava Lisinskog.

Za sve one koji još nisu upoznati s tvojim radom, kako bi najjednostavnije opisala, tko je Dina Rizvić?
Dina je jednostavna djevojka koja voli i živi glazbu.

Sama stvaraš glazbu i tekst, kako nastaju tvoje pjesme? Kako je nastao aktualni singl "Samo ti"?
Nemam određenu “formulu” kada radim pjesme, nekad sve krene od improvizacije na klaviru ili gitari, nekad krene od ideje za tekst ili od inspiracije filma, knjige, životnih situacija, a ponekad i od neobičnih zvukova na koje naletim kroz dan ili u programu za glazbu. “Samo ti” singl je nastao zbog dva osjećaja koja sam imala u tom periodu jer sam tada prvi put osjetila što znači biti “viđena”, voljena i prihvaćena kao takva kakva jesam, a s druge strane je tužan prizvuk jer ta osoba koja je pobudila te osjećaje nije bila blizu.

Osim glazbe i teksta, ti si odsvirala većinu instrumenata na aktualnom singlu. Je li zahtjevno i naporno raditi sve sama?
Nekad zna biti izazov u traženju granice kada je nešto gotovo i kada može biti bolje ili kada nešto nije dobro, ali u glazbenom i kreativnom svijetu jako volim tu slobodu i bezbroj mogućnosti.

Od svih pjesama koje si napisala, koja je tebi osobno najdraža i zašto?
Svaka pjesma mi je na neki način draga, ali zasad su mi jako drage "Miracles", "Samo ti" i "Slutnja" jer svaka ima jaku poruku i iskrenu emociju u sebi.

Svoje glazbeno obrazovanje si stekla u inozemstvu, kako to da si se odlučila napustiti Hrvatsku? Što, prema tvome mišljenju, glazbenom obrazovnom sustavu u Hrvatskoj najviše nedostaje? Kako spriječiti da većina ozbiljnih umjetnika ipak se odlučuje vani dovršiti i nastaviti obrazovanje?
Napustila sam Hrvatsku zbog obrazovanja jer mi je ovdje nedostajalo izbora i mogućnosti upoznavanja i dijeljenja iskustva s ljudima iz cijelog svijeta. Mislim da bismo trebali proširiti glazbene smjerove i stilove u našem sustavu, stvoriti prostora za internacionalne programe i vanjske suradnike koji mogu prenositi znanja direktno iz glazbene industrije bilo iz Hrvatske ili iz inozemstva, davati više prilika i profesionalnih angažmana onima koji mogu i žele, stvoriti prostora gdje mogu svoja znanja i vještine razvijati i stvarati karijeru jer tako jedino mogu učiti ne samo kroz teoriju već i praksu.

Karijeru si ipak odlučila graditi u Hrvatskoj. Što te ponukalo na to, čini li ti se ponekad, zbog trenutne situacije na glazbenoj sceni, kao svojevrsna borba s vjetrenjačama?
Nije lako graditi karijeru ovdje zato što je nažalost teško uopće doći do publike ako niste određeni profil i karakter koji bi mogao donijeti nekome materijalnu vrijednost. Rastužuje me to što je glazba samo brojka ljudima i organizacijama koje bi trebale suportirati kvalitetu, a ne samo gledati kome će se nešto isplatiti na kraju dana ili biti trošak. Često puta se pitam zašto uopće radim novu glazbu na hrvatskom jeziku, ali takve stvari jednostavno nastaju većinom same od sebe. Kada pokušam forsirati te stvari, odmah se čuje i ne zvuči dobro. Srećom, živim i radim u Londonu i cilj mi je raditi na hrvatskoj i internacionalnoj karijeri tako da pokušavam te vjetrenjače izbjeći koliko mogu i trudim se ne opterećivati tuđim očekivanja. Radim onako kako osjećam da je ispravno za mene i moju glazbu.

Kako se hrvatska jazz scena razlikuje od londonske? Može li se takvo što uopće usporediti?
Mislim da nije nikako uspredivo, prvenstveno zato što je populacija Londona skoro kao dvije Hrvatske, a time je i puno više publike, prostora i ljudi koje zanima ta vrsta glazbe. Imamo jako kvalitetne jazz glazbenike u Hrvatskoj koji mogu preživjeti od svirki u inozemstvu ili ovdje od nekoliko različitih bandova od kojih su većina u pratećim bandovima estradnih zvijezda.

Nakon pjesme "Samo ti", možemo li očekivati skorašnji izlazak i novog studijskog albuma?
Studijski album biti će objavljen sljedeće godine, a uskoro možete očekivati izlazak novog singla u drukčijem stilu.

Gdje te se može u bližoj budućnosti čuti uživo?
Biti će objavljeno na stranicama. :)