Spotlight.tv - Snimanje spotova je njihova strast

Spotlight.tv - Snimanje spotova je njihova strast

Spotlight.tv je kolektiv filmaša i ljubitelja glazbe kojeg je pokrenuo Marko Milovac s ciljem da radi spotove za domaće, uglavnom nezavisne, bendove, a ubrzo mu se pridružio i glavni kolaborator, Ivan Zadro. Do sada su surađivali s brojnim imenima na sceni, a Elemental, Muscle Tribe of Danger and Excellence, She Loves Pablo i Drvored samo su neki od njih. Kroz tri godine, napravili su neke od hvaljenih spotova, a mi smo sjeli i porazgovarali s Markom kako bi nam ispričao više o samom kolektivu.

Pozdrav Marko. Za početak nam reci zašto Spotlight.tv-u. Zašto ste se počeli baviti snimanjem spotova?
Pa zato što je to super (smijeh). Meni su spotovi uvijek bili nešto čime sam se htio baviti još od 90-ih i MTV-a dok je još valjao, tada sam gledao stvarno puno spotova, a i tada su spotovi bili fakat dobri. Kako sam se krenuo baviti filmom i produkcijom, htio sam imati taj kreativni outlet i nešto čime se bavim, a da nije posao radi zarade. Ta ideja se u konačnici pretvorila u taj Spotlight.tv kolektiv. Prije par godina, ako se ne varam, 2013., napravili smo prvi spot za Elemental i nakon toga je krenulo konkretnije. A još i prije cijele ideje oko kolektiva smo Zadro i ja napravili spot za onaj stari bend Marka Mrakovčića, ako znaš, Scroll i to je bilo davne 2008. Taj spot je isto OK ispao, također se na MTV-u zavrtio. Nakon toga, dugo vremena nismo ništa radili tog tipa do 2013.

Tko sve čini Spotlight.tv kolektiv?
Pa uglavnom moj frend i akademski snimatelj Ivan Zadro i ja činimo osnovicu, a dalje ovisi o projektu. Recimo, Frano Homen, bubnjar grupe FOR, montažer je po struci i radio je s nama na nekoliko projekata, Rino Barbir je radio s TBF-om neke spotove pa se također par puta priključio nama. Nema neka stalna brojka, stalno se mijenja.

Koliko spotova ste do sada producirali?
Do sada smo napravili ukupno 13 spotova.

S kojim bendom ti je do sada bila najdraža suradnja, a koji je bio najzabavniji za snimiti?
Pa bilo je stvarno zabavnih. Onaj sa Muscle Tribe i vitezovima "New School Blood Trial" je bio spektakl (smijeh). To ne znam uopće kako smo išta napravili, viknemo „akcija“, svi se počnu mlatiti i to je to, ja nemam što za reći dok oni ne završe jer oni ne čuju mene, ja ne mogu njima ništa reći, trubim autom, kao stop, a oni se dalje mlate. Mislim, to je bilo super.

Pa dobro, na kraju se ne vidi na spotu da je bio raspašoj.
Zato što smo to fino napravili i uredili na kraju, ali bilo je zabavno. 
Spot koji smo radili za She Loves Pablo i pjesmu "Center of the Earth" u rudniku je bio fora. Tu je Zadro imao temperaturu 40°, a mi smo osam sati proveli u rudniku u rupi. Spotovi za Elemental su također bili zabavni, svaki koji radimo je specifičan i nosi koju anegdotu. Recimo, spot za pjesmu "Zanzibar" grupe Drvored smo snimali od izlaska do zalaska sunca na najtopliji dan u 2015. godini i to na Pagu gdje nije bilo niti jednog drveta... Dok smo spot za stvar "Goli i bosi" morali snimiti za samo četiri sata. Spot za Elemental i "Bolji si", Remi je snimala sa slomljenom nogom. To su samo neke od dogodovština.

Kako dolazite do bendova, ili kako bendovi dolaze do vas?
Preko poznanstva uglavnom, preporukama, preko Facebook stranice Spotlight.tv-a. Uglavnom, netko kaže nekome kako im je bilo super raditi s nama pa nam se jave.

Koji su kriteriji biranja projekata? Je li postoje neki kriteriji uopće ili vam se javi bend i kažete - može?
Pa mislim, osim ako nije Thompson i cajke, nama je sve OK, ali volimo raditi s novim, manje poznatim bendovima. Trenutno je scena stvarno dobra, pogotovo unazad dvije, tri godine. Sada ima stvarno super bendova koji rade kvalitetne stvari. Nažalost, s njima je uvijek problem oko budžeta i plaćanja jer nemaju puno novaca za baratati, ali nekako se uvijek uspijemo dogovoriti s njima, fleksibilni smo. Glavni kriterij je da su dobri i zanimljivi bendovi u igri.

Jesu li vam ikada diskografi pristupili da snimite spot za nekog od njihovih izvođača?
Nisu još, iako, javljali smo se i njima, ali do danas nismo dobili nikakav odgovor.

Ima li trenutno neki spot u produkciji?
Pa nešto planiramo možda za drugi mjesec, baš snimanje, ali još ne mogu baš pričati o detaljima. Nedavno smo dovršili spot za Tvrtka Hopeka, poznatijim pod umjetničkim imenom Les spot za singl "Moj život krojiš". Objavljen je negdje sredinom prvog mjeseca i to je najaktualnije.

Koliko spotova stignete godišnje isproducirati? Postoji li neka konstanta godišnje?
Mislim da nam u prosjeku treba mjesec i pol do dva po spotu, taman za razraditi ideju, snimiti te odraditi postprodukciju. Prošlo ljeto smo, doduše, imali tri – četiri spota u dva mjeseca, što je bilo zabavno i izazovno (smijeh), ali smo uspjeli srediti sve kako spada.

Kakvo je tvoje mišljenje o trenutnoj regionalnoj glazbenoj sceni? Koje bendove pratiš i slušaš i bi li možda s nekim od njih htio surađivati?
Plastic Knives, Side Project, riječki bend Moskva, Artan Lili... Bendove koje možeš, na primjer, uhvatiti na ovim programima u Vintageu, Good Vibrationsu i Dozvoljenom četvrtku, koji redovno dovode kvalitetna imena. Jonathan, vidiš, njih sam skoro zaboravio. Njih sam prvi put slušao live sad prije Editorsa, ali oni su stvarno svjetska razina. Super su odsvirali i stvarno svaka čast.

Marko Milovac (ljevo) i Les na snimanju spota "Moj život krojiš"Marko Milovac (ljevo) i Les na snimanju spota "Moj život krojiš"

Kada bi gledali po tvom ukusu, s kojim bendom bi volio osobno surađivati?
Pa ovi ranije spomenuti od domaćih, a od stranih, kada bi se pružila prilika, Editorsi su mi dragi bend i imaju dobre spotove, The Joy Formidable, Black Rebel Motorcycle Club i The Hold Steady, recimo.

Nisam te pitao, jesi li završio akademiju za produkciju i snimanje ili si vještine naučio na neki drugi način?
Nisam završio Akademiju i mislim da ju jedini od cijele ekipe nisam završio (smijeh). Studirao sam na Filozofskom, ali radim u produkciji već preko deset godina.

Kako si onda od filozofskog došao do produkcije?
Moj dobar dugogodišnji prijatelj s kojim imam i svoju produkcijsku firmu C47 film, Filip Žafran, koji se produkcijom počeo baviti malo prije mene, me jedan dan zamolio da dođem na nekakvo snimanje reklame. Navukao me sa "Joj, ti briješ na filmove, bit će ti zabavno, nećeš morat' ništa radit'".
Došao sam tamo i onda su me stavili na neku ful bitnu poziciju. Tada se još na film snimalo i onda nisi mogao pogledati snimljeno, nego si morao direktno snimati na kazetu. Morao sam u kućici sjediti sa režiserom i klijentom i ostalom ekipom i snimati to, paziti da, kad oni kažu start, stisnem gumb za snimanje, da premotavam i slično. A ono, bio sam klinac, nikad prije na setu bio, na kraju proveo tamo cijeli dan i bilo mi je super. Otad na dalje, stalno sam u produkciji,  reklamama, organizaciji, svašta nešto. Ovaj kreativni dio me, doduše, uvijek više zanimao i više ga volim raditi. 2013. sam snimio i prvi kratki film, "Taubeki". Frend je napisao scenarij, dobili smo nešto novaca od grada i to smo snimili.

Na snimanju spota "New School Blood Trial" grupe MTDENa snimanju spota "New School Blood Trial" grupe MTDE

Jeste li se ikada susretali s nekim ludim idejama koje niste mogli složiti?
Nismo (smijeh), svi znaju više-manje što se može i koje su mogućnosti. Jedna od luđih je definitivno bio "New School Blood Trial". Ekipa je imala ideju, kao, imamo te frendove koji su vitezovi i oni će se lemati, onda smo mi još razradili tu priču malo da nije samo mlaćenje i na kraju je super ispalo, to mi je jedan od dražih spotova definitivno.

I za kraj, ima nešto što bi još htio spomenuti?
Neka se bendovi javljaju, tko god je zainteresiran, otvoreni smo za suradnju sa svima. Neka se jave pa se možemo naći, dogovoriti i vidjeti što se da napraviti.

Koje sve spotove je Spotlight.tv do sada producirao možete pogledati na Markovom Vimeo kanalu

Na snimanju spota "Sve je moje tuđe" grupe ElementalNa snimanju spota "Sve je moje tuđe" grupe Elemental