I Mozart bi volio Krankšvester da je živ

I Mozart bi volio Krankšvester da je živ

Zaključak je rasprave koja se mogla čuti u jednoj od lokalnih birtija, prije samog početka duhovne obnove uz svete stihove grupe Krankšvester u zagrebačkom Domu sportova.

I da, to je vjerojatno jedan od najboljih opisa lika i djela ovog dvojca, u kojem su guzice i sise svetinja uz zavidnu razinu glazbene kvalitete unutar svog žanra koja je rezultat perfekcionističkog nagona umjetnika kako bi kolektivni višestruki orgazam na samom kraju uz “Gaber” bio nezaboravan.

Krankšvesterfoto: Krankšvester, credit: Zvonimir Bregeš

Ovo je treći vikend za redom domaćih spektakla u Domu sportova. Vojko je imao najglasniju publiku, podržana hypeom hit singlova; Brkovi su napravili apsolutni punk folk wellness spa kaos godine koji je atmosferu držao na vrhuncu od prve do same sekunde nastupe. Krankšvester možda nije cijelo vrijeme uspio zadržati jednaku razinu euforije među nabrijanom ekipom, no zasigurno je podigao ljestvicu kvalitete nastupa, isplaniravši glazbeno-scenski umjetnički performans do posljednjeg detalja. Ništa nije bilo prepušteno slučaju, a poseban je doprinos glazbenoj kvaliteti dala činjenica da su uz DJ-a Olivera za instrumentalni dio bili zaduženi bubnjar i gitarist zbog čega je priča o kurvama, drogama i zlim kurcima dobila potpuno novu dimenziju.

Krankšvesterfoto: Krankšvester, credit: Zvonimir Bregeš

Najavljeni duhovnim obredom, čitanjem evanđelja po Krankšvesteru i paljenjem svijeća, blagoslovom svih sponzora čije su reklame dale svjetlost u svakom uglu dvorane, Sett i 3ki Still vidno su uzbuđeni i nervozni izašli na binu. Pozdravljeni gromoglasnim ovacijama, nosili su pozitivnu tremu koje su se riješili tek nakon prvih nekoliko pjesama kada su bili sigurni da sve što su zamislili funkcionira odlično. Od videozida s prigodnim, na trenutke očekivano bizarnim projekcijama, koje su vjerno ilustrirale ugođaj njihovih remek-djela do čvrstih i fantastično definiranih guzova zgodnih plesačica.

Popularnost njihovog četvrtog studijskog albuma daleko nadmašuje sve što su godinama prije radili. Sinoć je to potvrdila publika u kojoj su prevladavali srednjoškolci koji bi se razvalili na svaki beat hitova kojima svakodnevno povećavaju broj pregleda na YouTubeu. Čak ni „Polarna jebačina” ili „Liz Taylor” nisu uspjele dobiti jednako ekstreman feedback kao „Šupčino”, „Sve bi a ne bi” ili „Smek maj pička”. Tek kad su na red došle „Dubai”, „Pošalji sliku” ili „Šta ti znaš o tome”, tada je sve otišlo u kurac. Kratka digresija, što Maša i medvjed rade na službenoj YT playlisti albuma „IV”?

Krankšvesterfoto: Krankšvester, credit: Zvonimir Bregeš

Nakon sat i pol atmosfera se napokon počela približavati vrhuncu. „Benbare i saundsistemi” jedan su od njihovih najjačih aduta na svirkama uživo koji dovodi do apsolutnog raspada sistema. Tko je do tada uspio zadržati imalo razuma u sebi, sada je u potpunosti ostao bez njega. Fantastična Nera Mamić opušteno je uživala izvodeći vokalne dionice i u trenucima kaosa koji su se odvijali ispred pozornice, na koje je do sada već itekako navikla.

Krankšvesterfoto: Krankšvester, credit: Zvonimir Bregeš

I, naravno, trenutak koji su svi čekali. Jebi me u glavu dok ne padnem na pod od prevelike doze „Gabera”. Četiri i pol ili pet i pol puta ovaj put je zapravo odlična taktika, s obzirom na to da je polovica ekipe u dvorani došla isključivo zbog te pjesme. Prvi put, mobiteli u zrak. Drugi put, razvali se s frendovima uz pjevanje refrena. Treći put, razvali se s frendovima uz pjevanje i versa i refrena jer si sad siguran u svaku rimu. Četvrti i peti put maglovit je trenutak ekstaze u kojem đavo napušta tvoje tijelo, a ti se vraćaš kući očišćen od svih grijeha, blažen i nevin kao u neka davna vremena.

Amen.