Baden-Baden napravio PlesnjaQ u Splitu

Baden-Baden napravio PlesnjaQ u Splitu

Klub Kocka ponovno postaje omiljeno kulturno-glazbeno odredište straight i LGBTIQ scene i organizator nove generacije plesnjaQ-a, a Baden-Baden, industrial elektro-punk petorka iz Zagreba, je u subotu, 28. siječnja, udahnula život u stari splitski queer party PlesnjaQ predstavivši najnoviji album "La drogue".

Gotovo dvije godine je prošlo od posljednjeg PlesnjaQ-a, splitskog queer i straight friendly partyija, koji je obogaćivao glazbeno-kulturni program grada jednom mjesečno. Otprilike u isto vrijeme kad je Baden-Baden posljednji put bio u Splitu, plesnjaQ je prestao s radom, a zamijenile su ga druge udruge.  U subotu, 28. siječnja , klub Kocka je odlučio udahnuti život u plesnjaQ i pozvao Baden-Baden u goste. Elektropunk industrial bend iz Zagreba je došao u Split nakon godinu i pol od njihovog premijernog nastupa na KLFM-ovom Radiju na cesti. Tada su uspjeli rasplesati i najveće glazbene skeptike. Industrial sound Badenovaca i socijalistički izgled platoa Doma mladih su se sljubili, a s obzirom da nije bilo pozornice nije bilo barijere između publike i benda. Svojim provokativnim nastupom su osvojili srca mnogih koji su se prvi put susreli s njima.

Ove subote su došli predstaviti novi materijal, njihov prvi album "La drogue". Crveno plava rasvjeta na pozornici se upalila pola sata nakon ponoći.  Tipično za Splićane, prvi redovi su bili prazni, a 50-ak ljudi se s ustručavanjem posložilo u "sigurnoj zoni". Na koncertu Baden-Badena ne postoji mjesto u klubu kojeg frontmen Malić ne može dosegnuti kad se užari atmosfera. Otvorili su koncert  prvom pjesmom albuma "Neka uđe onaj pravi". Popraćena tamburinom zvuči kao šamansko, demonsko prizivanje na šund.  "Kafir" se nastavio u mantričnom tonu zahvaljujući upečatljivom, neumornom gitarskom riffu koji se provlači kroz cijelu pjesmu. Bubnjar Luka se već za vrijeme treće pjesme odlučio presvući u laganiju odjeću što mu baš i nije pošlo za rukom. Zapeo je u majici pokušavajući ju svući što je poprilično nasmijalo sveprisutne, ali su ga bodrili pljeskom. Malić se za vrijeme nastupa po potrebi pretvarao u Britance, Nijemce, Francuze pa čak i Srbe da bi zadovoljio potrebe pjesama. Tako je glumljenjem britanskog naglaska skinuo srž britanskog post-punka. Toliko se unio u atmosferu "Black pillow" pjesme da je počeo skakati i uvijati se s kabelom od mikrofona. Uslijedile su dvije stare stvari na koje su s odobravanjem reagirali oni koji ih prate duže vrijeme. "It's you" je tu da ispuni adrenalinom slušatelja, a "Sommer am Baden-Baden" nabrijava do vrhunca kada Malić senzualnim i sporijim pjevanjem, koje kao da izvire iz centra njegove seksualnosti, nas vodi do energičnog kraja pjesme. Mračniju synth pjesmu "Drowning in pussea" su mnogi čuli zahvaljujući kontroverznom spotu u kojem su glumile cure iz House of flaminga i queer publika u Kocki je dobro reagirala. Baden-Badenovci kao da izvlače neke tabu teme koje ne bi trebale biti tabu na površinu ne bi li ukazali na to da je sve to ok. Na njihovim koncertima se gotovo svaki put ruše predrasude prema seksualnosti. Frontmen se ne ustručava pokazati nježnost ili razvratnost prema članu benda ili članu publike, a sve u cilju da se probamo opustiti, prestanemo toliko ozbiljno doživljavati život i uživamo.

Uslijedila je pjesma "NTSP" predvođena zaraznim synthom i zapravo je obrada jednog belgijskog benda. Ostatak badenovaca se pridružio kao vokalna pratnja uz publiku koja je brzo pohvatala tri riječi "Ne touche pas". Pretpostavljam da se pjesma odnosi na zaštitu ženskih prava, a možda i muških. No možda jednostavno vole njenu melodioznost pa su ju zato i obradili. Pošteno su razdrmali kukove publike. A Malić je pjesmu priveo kraju u svom stilu uvijanjem, klečanjem, kričanjem, meditiranjem na glavi. Teško je ostati ravnodušan na njegove vratolomije. "Kada ona dođe nije tu" je jedina pjesma na hratskom s albuma. Počinje stravično i uvlači u tornado bespomoćnog ludila.
Frontmen je u par navrata zamolio publiku da se primakne bliže, mali dio ljudi je to i učinio, no poznavajući Hrvoja njemu to nije dovoljno. Zato je u jednom trenutku inzistirao da se svi primaknu bliže barem za vrijeme jedne pjesme. Jedan dečko prvotno nije htio prići, ali kad je Malić skočio sa bine ravno po njega popustio je sa smješkom. Rijetko tko može odoliti njegovom šarmu.
Badenovci su krajem prošle godine sudjelovali u obradi albuma kultnog srpskog benda Dobri Isak zajedno s bendovima iz regije. Svoj doprinos su dali obradivši "Tu u uglu", no ovom prilikom su obradili njihovu "Mi plačemo iza tamnih naočara". Moram priznati da se s ovom pjesmom nisam još susrela na njihovim koncertima i bila je ugodno iznenađenje. Međutim, dvije cure iz publike su došle spremne i pripremile tamne naočale posebno za ovu pjesmu. Malić je od njih uzeo jedan primjerak za svoje oči i priredio show. Provokativnom naracijom se unio u priču, a sve dodatno začinio svojim strastvenim scenskim nastupom i stenjanjem.

Usporedila bih ga sa Samuelom iz Future Islandsa zato što  uvijek daje svoj maksimum i u potpunosti se unese u interpretaciju pjesme. To je bilo sve od Baden-Badenovaca za službeni dio koncerta. Nastup nije prošao bez bisa. Ekipa se vratila iz backstagea za instrumente, Malić je umarširao i skinuo se do pasa i izveli su najpoznatiju "Honigmund" za kraj kojom su uspjeli "unovačiti" publiku. Resident DJ-evi su se pobrinuli za after.
Badenovci zvuče standardno dobro, u jedan školski sat su predstavili  svoju diskografiju. Novi album im je dao dozu psihodelije i neobično je da se slaže sa starim materijalom. Moguće da su uspjeli u tome jer se kroz pjesme provlači mistični šund. Ako ih želite čuti uživo, početkom veljače nastupaju u Rijeci i u Ljubljani na festivalu s iznimno zanimljivim lineupom. Više o MENT festivalu pročitajte na poveznici: http://www.ment.si/lineup
Organizatori nove generacije plesnjaQ-a su postavili ljestvicu visoko za buduće izvođače. Nadam se da će nastaviti bacati svjetlo na kvalitetne izvođače regionalne glazbene scene. PlesnjaQ je bio event koji je privlačio mnoštvo ljudi zbog garantirane zabave i dobre glazbe, ali ovog puta je bio nešto slabije popraćen. Nadam se da će se to promijeniti već idućeg mjeseca i da će opravdati svoje ime uz još više plesa.