Veličanstveni Chris Cornell
Chris Cornell @ Lisinski © Marko Jadro

Veličanstveni Chris Cornell

Uz ogroman aplauz i oduševljenje rasprodane dvorane Lisinski, sinoć je u 21 sat na pozornicu kročio jedan od najkvalitetnijih rock pjevača i glazbenika u zadnjih 30-ak godina, Chris Cornell.

Cornell je na ovaj ili onaj način prisutan na sceni već preko 30 godina. Soundgarden i Audioslave su ostavili veliki utjecaj na svijet glazbe, solo karijera je izrodila dovoljnu količinu zamijećenih pjesama, a sa supergrupom "Temple of a Dog" podario nam je jedan svjetski manje poznati, ali itekako hvalevrijedan album prepun odličnih emotivnih balada.

Na trenutnoj turneji, Cornell promovira aktualni solo album "Higher Truth" s kojeg je izveo samo pokoju pjesmu, dok je ostatak setliste bio rezerviran za presjek njegove bogate glazbene karijere te pokoju itekako interesantnu obradu.
Dok su mnoge špekulacije oko ovakve "minimalističke" turneje bile kako Cornell ove manje nastupe radi samo da pokupi laganu lovu, sinoć je dokazao suprotnost ove teze. Između pjesama je sinoć ispričao brojne pošalice i priče te nam na skroman način pokazao kako nije neka nedostižna rock zvijezda, nego jedan jednostavni glazbenik koji želi publici pružiti jedan drugačiji koncertni doživljaj. 

Publika je tako sinoć gutala svaku pjesmu, a najbolje ovacije definitivno su pokupile one iz poznatijih era Soundgardena i Audioslavea. Osobni favoriti večeri su bile "Fell On Black Days", "Say Hello To Heaven",  "Blow Up The Outside World", "When I'm Down", "Hungerstrike" i "Seasons". Tijekom tih pjesama, Cornell je pokazao sve snage i boje svoga vokala i izazvao mi trnce kakve dugo na koncertu nisam osjetio. Od zanimljivijih i drugačijih izvedbi "Rusty Cage" izveo je kombinirajući Cashovu obradu pjesme s originalnim Soundgardenovim aranžmanom, a "When I'm Down" je otpjevao uz instrumentalnu pratnju ploče koju je zavrtio na gramofonu na pozornici.

Vrijedi pohvaliti i odabir odsviranih obrada koje su se našle na sinoćnjoj setlisti. Dylanova "The Times They Are A Changin" s izmijenjenim lyricsima, mashup pjesama "One"  (glazba U2-a uz tekst Metallice), "Nothing Compares 2 U" originalno napisana od Princea te "A Day In Life" Beatlesa. Odsvirao je i Zeppelineovu "Thank You" i "Going to California", a na drugoj mu se na pozornici pridružio i posebni gost, Cornellov dugogodišnji prijatelj, američki touring i session gitarist Yogi Lonich. Vrijedi napomenuti kako smatram da je baš Yogi razlog zašto je Cornell tražio da nastupa u Hrvatskoj. Naime, Yogi je oženjen za Hrvaticu te je u redovnim posjetima Hrvatskoj. Prije par godina, imao sam ga priliku osobno upoznati i tijekom razgovora o Cornellu mi je spomenuo kako je već s njime pričao kako bi trebao posjetiti Hrvatsku. Eto, izgleda da nam se par godina kasnije to i ostvarilo pa hvala, Yogi.

Kao jedina instrumentalna pratnja, uz Cornella je sinoć nastupio svestrani glazbenik, Bryan Gibson, koji je po potrebi svirao mandolinu, cello i klavijature, a sam Cornell ga je s razlogom pohvalio više puta tijekom nastupa.
Ulogu predgrupe imao je Fantastic Negrito, Afroamerikanac neobičnog imena Xavier Dphrepaulezz koji je nastupio uz pratnju svojeg klavijaturiste. Iako je u glazbenim vodama već podulje vrijeme, tek je u zadnjih par godina počeo dobivati više pažnje. Tijekom 30 minuta svog nastupa, odsvirao je autorske pjesme bogate R&B, gospel, blues i rock utjecajima, par njih je moguće žanrovski usporediti s onima Jacka Whitea i White Stripesa. Glazbenik vrijedan praćenja čija bi karijera uskoro mogla dobiti puno više pozornosti. Sam Cornell ga je pohvalio i to riječima kako je sretan što je uspio naći glazbenika koji ga inspirira da ga prati na turneji.

Tko je uspio nabaviti kartu za sinoćnji spektakl - nije požalio te je otišao kući s jednom vrijednom glazbenom uspomenom. Rekao je Cornell kako će se vratiti pa nam se vrijedi nadati kako to nisu politička obećanja, a možda ga dobijemo priliku vidjeti i sa Soundgardenom da nas pošteno koncertno rasture. Koliko god da je vrijedila ova vokalno instrumentalna poslastica, ipak mi je sinoć falilo na glas u gomili pjevati neke od žešćih hitova.