Luka Šulić i Zagrebačka filharmonija - uspješno otvoreno novo poglavlje karijere vrhunskog violončelista

Luka Šulić i Zagrebačka filharmonija - uspješno otvoreno novo poglavlje karijere vrhunskog violončelista

Klasični izleti momaka iz 2CELLOS nisu nepoznanica te su kroz sve ove godine uspjeha planetarno popularnog projekta ostavili nešto mjesta i za svoj izvoran oblik te pokušali širokoj publici približiti klasičnu glazbu. Danas, na kraju jednog velikog poglavlja, solistički su izleti sve učestaliji.

Luka Šulić u gostovanju kod Zagrebačke filharmonije pokazao je visoku razinu profesionalnosti i umjetničke kvalitete, premda još uvijek vidno pod velikim utjecajem žestine i tehnike koju je razvio svirajući obrade pop i rock hitova pred masovnom publikom. No, upravo je taj "tranzicijski period", bilo veoma zanimljivo, ali i izuzetno ugodno doživjeti u ambijentu Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog.

Zagrebačka filharmonija večer je otvorila briljantnim djelom Rimski-Korsakova, Ruski Uskrs, uvertira, op 36, čiju je svježinu uspješno prenijela na publiku. Zanimljivo djelo s impresivnim lepršavim trenucima, igra mekanih gudaća i lepršavih puhača s ponekim čvršćim i konkretnijim momentom moglo bi se interpretirati kao svojevrsno buđenje proljeća čiju su simboliku glazbenici isporučili na zavidnoj razini, pod ravnanjem maestra Dmitrija Kitajenka. Laganija koncertna uvertira na koju su se nadovezale Varijacije na rococo temu, za violončelo i orkestar, op. 33 Petra Iljiča Čajkovskog. Potpuna suprotnost vatrenom, drugom dijelu koncerta - sveukupno veoma pitak i dinamičan program koji bi se mogao svidjeti široj publici.

 

 

No, usprkos činjenici da na pozornici gostuje svjetska violončelistička zvijezda, Lisinski nije bio popunjen do posljednjeg mjesta. Kako sada privući masovnu publiku na klasične koncerte i naučiti ih da uživaju u kvalitetnoj glazbi, ostaje otvoreno pitanje za razdoblje koje je pred nama. Sinoć je Luka Šulić dočekan s velikim aplauzom podrške. Vidno uzbuđen, pomalo i nesiguran u sebe i svoje perfektne virtuozne mogućnosti, uvijek nešto skromniji, šutljiviji i povučeniji nego što bi trebao biti, započeo je borbu s fluidnim i relativno laganijim djelom Čajkovskog te pokušao publici dočarati svoj zreliji glazbeni karakter.

Profinjenost i elegancija zvuka njegova je najveća prednost, radi se o izuzetnom perfekcionistu koji je cijelo vrijeme plesao na granici između vrhunskog i ponora, ali samo zbog prevelikih vlastitih postavljenih ciljeva. Srećom pa se s vremenom opustio te je uspješno izvukao ono najbolje što može dati. Teško je to reći, ali interpretacija je to bila nažalost neujednačene kvalitete od prvog do zadnjeg trenutka djela, što je možda i pomalo drsko za očekivati, no ovaj glazbenik to itekako može i hoće isporučiti, samo dok se ponovno u potpunosti "ufura" u klasičan repertoar i spusti razinu očekivanja koja je postavio samom sebi, a očito ga ona najviše sputavaju u stvaranju glazbene čarolije. Tada će svaka nota biti ujednačena i perfektno izvedena. Luka je odradio vrhunski posao, vidno je uložio i posljednji atom snage u izvedbu, želeći predstaviti vlastiti glazbeni karakter. U tome je itekako uspio, gromoglasan aplauz ispunio je dvoranu, a on je nagradio publiku izvedbom "Nokturna" Čajkovskog. Bilo je simpatično promatrati kako divljački trenutci izlaze iz njega, koji možda i nisu u potpunosti odgovarali realiziranom zvuku njegova violončela, ali to su tipični momenti zbog kojih uspješno užari atmosferu na koncertima s kolegom Hauserom, koji mu je očito na trenutke i nedostajao, budući da je povremenim okretom od orkestra pogledom tražio jednako žestok odgovor. S izuzetnim nestrpljenjem iščekuje se njegov novi projekt i daljnji razvoj kao vrhunskog klasičnog violončelista.

 

 

3. simfonija u a-molu, op. 44. jednog od najžešćeg frajera klasične glazbe, Sergeja Rahmanjinova, naprosto je zapalila drugi dio večeri. Uzbudljivo djelo, dinamično i nabrijano do krajnjih granica, iscijedilo je Zagrebačku filharmoniju do posljednjeg atoma snage. Glazbenici su sve izazove podnijeli uistinu hrabro, gotovo junački. Samouvjereno i kvalitetno, stavili su točku na i glazbene večeri koja je ponudila isključivo uživanje u raznolikosti i strasti koju klasična glazba nudi.