Zagrebačka filharmonija - bolja nego ikad

Zagrebačka filharmonija - bolja nego ikad

Što li se to samo sinoć dogodilo? Otvorenje nove sezone u Koncertnu dvoranu Vatroslav Lisinski donijelo je nešto sasvim neočekivano i iznenađujuće.

Zagrebačka je filharmonija pokazala zube. Dokazala je da može i da zna. Je li do dirigenta, je li do ljeta iza njih? To vjerojatno oni sami znaju, ali vidjeti ih da napokon djeluju kao složan i, prije svega, zadovoljan kolektiv uistinu je zadivljujuće. Dosad smo ih viđali i slušali u boljim i lošijim izdanjima. Dirigenti su ponekad trebali iscrpiti zadnji atom snage kako bi postigli trenutke potpune glazbene ujednačenosti, no uvijek je bilo onih kojima na bini osmijeh nikako nije dolazio na lice. Neki su svirali note kao da rade monotoni posao na pokretnoj traci, i prema su se neki entuzijastično trudili, uzalud vam trud svirači, jer jedan igrač ne čini tim.

Zagrebačka filharmonija

Takvih situacija sinoć nije bilo. Pod ravnanjem maestra Dmitrija Kitajenka, pokazali su da mogu ozbiljno konkurirati najvećim europskim, što znači i svjetskim, orkestrima. Jest da su koncert snimali za album, no nije ni zbog toga. U orkestru vlada određena doza strahopoštovanja prema Kitajenku. Ruska preciznost u kombinaciji s romantičarskim duhom rezultirali su da i u publici prevlada strahopoštovanje prema orkestru. U izvedbi "Simfonije br. 1 u Es-duru, op. 1" Igora Stravinskog nije bilo perioda uhodavanja i uvježbavanja. Od prve su note bili spremni pokazati pun potencijal, ali na vrlo pametan način. Kitajenko većinu vremena djeluje smireno, isključivo profesionalno, no kada je potrebno zagrmjeti, bez ikakvog problema odvede orkestar u dosad nezamislive sfere djelovanja. Simfonija koja je miš-maš glazbenih stilova, nastala na samom početku iznimne skladateljske karijere Igora Stravinskog, izvedena je poletno, precizno u romantičarskoj maniri. Solisti filharmonije također su odradili dobar posao, za što su svaki pojedinačno bili nagrađeni velikim aplauzom.

Zagrebačka filharmonija

Najveća očekivanja bila su na pijanistici Yeol Eum Son, koja je sada već ugrijanu publiku trebala oduševiti zahtjevnim djelom - Rahmanjinovim "2. koncertom za klavir i orkestar u c-molu, op. 18". Popularne klasičarke dalekog istoka veoma paze i na svoj fizički izgled, osim i na glazbeni perfekcionizam. Veoma zanimljiva duga crvena haljina s vrlo visokim prorezom otkriva dosta toga, a Louboutinke s veoma tankom petom na nogama, opaka su konkurencija novom klaviru koji je premlad za tehničke mogućnosti ove pijanistice. Dok se ona mučila s dječjim bolestima novog instrumenta, Filharmonija si je dala oduška. Tako su je potpuno pojeli u prvom stavku, i dinamikom i energijom, trebalo je vremena da sama dođe do izražaja. Uz poneko škripanje u borbi Louboutinke - novi glasovir, izvukla se u posljednjem stavku "Allegro scherzando" i zaradila iznimne ovacije. Vrhunska je to glazbenica, no njen pun potencijal još uvijek nije u potpunosti došao do izražaja. Ima tu dosta prostora za poboljšanje. Kako bi se reklo - bit će nešto od male.

Zagrebačka filharmonija

Izvedba "Bolera" Mauricea Ravela jedna je od najzabavnijih izvedbi Zagrebačke filharmonije kojoj sam prisustvovala. Zabavili su sami sebe, iskreno i beskompromisno. Guštali su u ponavljajućoj prepoznatljivoj melodiji i na samom kraju pošteno zagrmjeli. Onako kako treba, onako kako to nismo navikli viđati.

Zagrebacka filharmonija

Ugodno iznenađeni s kvalitetom, energijom, emocijama ali i trajanjem otvorenja nove sezone, buduća očekivanja od Zagrebačke filharmonije odjednom su se povećala. Ne znamo što ste radili prošlog ljeta, ali dobro vam je došlo. Za sve one koji nisu bili, večeras je repriza, uz velike preporuke. Veselimo se novoj sezoni i novoj, fantastičnoj Zagrebačkoj filharmoniji.

Zagrebacka filharmonija

Zagrebacka filharmonija