KSET je uz Molchat Domu bio sve samo ne "tiha kuća"
foto: Molchat Doma, credit: Igor Pavlović

KSET je uz Molchat Domu bio sve samo ne "tiha kuća"

Bjeloruske darkwave zvijezde u usponu održale su prvi koncert u Hrvatskoj u rasprodanom KSET-u. Sudeći po reakcijama publike, ali i benda, ovo je samo početak jedne velike uzajamne ljubavi.

Zagreb je postao čestim domaćinom zanimljivih bendova u usponu. Jedni od njih su i Molchat Doma. Trojac koji kombinira synthpop u stilu osamdesetih s estetikom bivših sovjetskih republika stigao je u KSET i izazvao velik interes publike – ulaznice su rasprodane tjedan dana prije koncerta.

 

foto: Molchat Doma, credit: Igor Pavlović

 

Publiku je za dolazak glavih zvijezda zagrijao ManMachine, odnosno Goran Uroich u pratnji svog Rolanda XP50. Glazbenik koji je gotovo hrvatska verzija Mayera Hawthornea, kada bi njegov glazbeni izričaj bio kombinacija psihodeličnog vokala i nostalgičnih synthova, napravio je dostojan uvod za Molchat Domu. Odsvirane stvari, većinom s hvaljenog albuma "Almost Better Than Silence", izvrsno su se uklopile i teatralnošću i neodoljivom nostalgijom u priču bjeloruskih zvijezda.

Nešto manje pozitivan dojam ostavio je Zarkoff, čiji se izričaj s primjesama housea nije baš uklopio u priču. Iako solidan sam po sebi, bio bi prikladniji za afterparty na Zrću, nego za uvod nostalgičnom darkwave bendu. Posao zagrijavanja publike ManMachine je odradio zadovovljavajuće te se nastup Zarkoffa činio kao nepotrebna digresija u ovoj priči.

 

foto: Molchat Doma, credit: Igor Pavlović

 

"Kommersanty"je otvorila nastup bjeloruskih zvijezda i pokazala zašto su stekli vjernu publiku diljem svijeta. Kombinacija plesnih nostalgičnih synthova i mračnih tekstova je zarazna i publici u KSET-u nije trebalo dugo da se prepusti modernoj nostalgiji. Sva je pozornost bila usmjerena na Yegora Shkutka, koji je osim odličnim vokalom oduševio nastupom u kojem je majstorski iskombinirao emotivnu ekspresivnost sa melankoličnom suzdržanošću. Publici je s lakoćom prenio poruku svake pjesme, tako da je bilo moguće shvatiti smisao teksta i bez poznavanja ruskog jezika.

Uslijedili su hitovi s prvog, nešto mračnijeg i sporijeg albuma, "S kriš naših domov". Roman Komogortsev i Pavel Kozovsky prebacili su se s gitara na synthove za impresivnu izvedbu pjesme "Tehnologija". Shkutkov vokal i instrumentalna izvedba su KSET uronili u poplavu melankolične nostalgije.

 

foto: Molchat Doma, credit: Igor Pavlović

 

Uslijedila je "Sudno" i podsjetila zašto je drugi album, "Etaži" postigao dva milijuna pregleda na Youtubeu. Zarazni plesni ritam podigao je publiku na noge, iako se činilo gotovo pogrešnim plesati na pjesmu koja govori o muškarcu koji umire u siromaštvu. Kontrast izričaja Molchat Dome savršeno se ogleda u nastupu Yegora Shkutka – dok njegov vokal i ekspresije dočaravaju očaj i beznađe, plesni pokreti pokazuju svu neodoljivu zaraznost njihove glazbe.

Kratko, ali slatko jednosatno druženje kraju je privela "Tancevat". Oduševljenje publike nije izostalo, ali ni oduševljenje članova benda koji su izgledali ugodno iznenađeni prepunim KSET-om i toplim dočekom. Ovo je bio prvi susret domaće publike s bjeloruskim nostalgičarima, ali smo sigurni da neće biti i posljednji.

 

Galeriju fotografija pogledajte OVDJE.