Alt-J i Kings of Leon obilježili drugi dan 12. INmusic festivala
Foto: Kings of Leon, credit: Ivan Peček

Alt-J i Kings of Leon obilježili drugi dan 12. INmusic festivala

Dojmovi od prvog dana još se nisu ni posložili kako treba, a već je stiglo vrijeme za ponovno se uputiti prema osunčanom i vrućem jarunskom jezeru gdje se spremao spektakl. Drugi festivalski dan relativno se brzo rasprodao nakon objave headlinera tako da su očekivanja publike, a sasvim sigurno i organizatora, bila itekako velika.

Na prostor festivala stigli smo oko 17:30h. Polako ali sigurno vukli smo se prema glavnoj pozornici na kojoj su nastupala mlađahna lica čakovečkog benda Media Stres, koji je nastup na festivalu zaslužio pobjedom na natječaju „Zasviraj sa žujom“. Kratko, ali žestoko i energično sa zanimljivim i jakim vokalom, dok pjesme odišu nekom zatomljenom anksioznošću – dečki su definitivno zaslužili i malo zahvalniji termin, ali za sam nastup nema zamjerke.

Po završetku Media Stresa preselili smo se na World Stage gdje je nastupao hrvatski kantautor Matt Shaft. Lagane, pretežno pop pjesme, povremeno prošarane zvukom violine zabavile su publiku, koje je ipak bilo mnogo manje nego prvog dana u istom terminu. Mattove pjesme su pretežno na engleskom, no jučer smo imali priliku čuti i jednu na hrvatskom – „Budi radostan“. Ako ćemo iskreno, mogla bi se Mattova priča još malo doraditi, učiniti posebnijom, ovako sam imala osjećaj kao da neki ključni element jednostavno nedostaje kako bi se on izdvojio iz mora sličnih izvođača. 

Foto: Grandloose Delusions, credit: Ivan Peček

Pri završetku nastupa na svjetskoj pozornici, s glavne bine se čuo The Strange. Sa svih puteljaka kao magnetom su zvučno privlačili publiku. Bambi Molestersi s odličnim vokalom Chrisa Eckmana od surf rocka su napravili pravu poslasticu. Potpuno opušteni na bini, ovi profesionalci su odavno shvatili smisao života i rezoniraju lakoćom dostavljanja kvalitetnog instrumentalizma.

 Dok se sunce polako spuštalo, a Hidden Stage su preuzeli prašina i sparina, na pozornici istog okupilo se 9 instrumentalista pod imenom Nesesari Kakalulu. Iako bih bend osobno svrstala u funk, u njihovoj se glazbi osjećaju jaki utjecaji afričkih ritmova i jazza i gotovo je nemoguće bar malo ne zaplesati slušajući ovo veselo društvance

Bubanj, trubači, gitare...sve se to isprepliće u njihovom zvuku i pruža nešto novo i originalno. Kako i sam bend kaže, njihov je cilj prenositi zvuk one originalne, ne-mehaničke glazbe. 

Foto: Nessesari Kakalulu, credit: Ivan Peček

Svjetska pozornica najviše odiše drugačijim kulturama, plesovima i glazbenim raznolikostima. Kel Assouf je u Zagreb donio tuarešku kulturu, tako reći narodnu glazbu s područja Sahare, vješto pomiješanu s modernim elektro i rock zvukom. Autohtoni elementi najbolje su dolazili do izričaja kad bi vokalistica vriskala što bi doprinijelo elementu iznenađenja, a ujedno simbolizira vjerski aspekt i moć žene iz većinom islamske kulture koja hrabro i ravnopravno stoji na istoj bini s muškarcima.

Foto: publika, credit: Ivan Peček

Kad je došlo vrijeme za prvog headlinera večeri, britanski indie pop bend Alt-J, horde ljudi na festivalskom prostoru krenule su prema glavnom stage-u. S razlogom, jer nastup koji su jučer priredili uistinu je ispunio sva očekivanja. Iako statični na pozornici i bez pretjerane komunikacije s publikom, ovoj je britanskoj ekipi, koju je pratio jednostavan, ali atmosferičan light show, za rukom pošlo prenijeti čar svojih jedinstvenih pjesmama na publiku. Između ostalog, čuli smo najpoznatije „Breezblocks“, „In Cold Blood“ i „Taro“, a s nastupa smo se svi razbježali nasmiješeni i zadovoljni. 

Foto: Alt-J, credit: Ivan Peček

Nastup Alt J-a i pripremanje na onaj Repetitora značilo je nezahvalan termin za nastup na Hidden Stegeu, pa je Them Moose Rush ostao kratkih rukava. Elektro rock sastav poznat je na alternativnoj hrvatskoj sceni po svom prog rocku koji u mnogočemu zvučno dijeli sličnosti s The Mars Volta. Nepunom šatoru su svejedno odsvirali moćan koncert vrijedan inmjuziških pozornica.

Nastupu Repetitora nisu mogli odoljeti poklonici nešto čvršćeg zvuka. Bend je nastupom potvrdio mišljenja mnogih, da su trenutno najrelevantniji rock bend s područja bivše države. Ima tu veselih momenata, ali i puno gnjeva koji većina posjetitelja iz razvijenih zemalja ne mogu razumjeti do kraja. Nevjerojatno je koliko energije ova trojka može izvući iz svog nastupa i prenijeti na ljude. To se najbolje moglo vidjeti na kraju nastupa kad je unatoč započetom koncertu Kings of Leona mnoštvo ljudi tražilo bis koji se nažalost nije dogodio. Sažeto: brzo, energično, gnjevno i ni sekunde više od toga.

Foto: Repetitor, credit: Ivan Peček

Drugi festivalski dan bio je u znaku velikih, svjetskih faca – Kings Of Leon, najvećim dijelom zaslužnih za tisuće ljudi koje su se sinoć slijevale prema zagrebačkom Jarunu. Kako se početak koncerta približavao atmosfera je rasla, a pred pozornicom se već dobrih pola sata prije nastupa stvarala gužva koja je do samog početka koncerta već bila teško podnošljiva. I onda su se pojavili članovi benda, dočekali su ih ogroman pljesak i povici kojima su također nagrađene gotovo sve pjesme. Tehnički savršeni, svoje audio verzije su doslovno prenijeli publici, ne razbacujući se s emocijama i štedeći energiju za 90minutni nastup, što je doprinjelo osjećaju da je nastup odrađen po špranci i malo hladno. Odsvirali su presjek svojih starijih i novijih pjesama, no moglo se vidjeti da stariji hitovi bolje rezoniraju s gomilom - između ostalih neporeciv hit globalnih razmjera „Sex On Fire“, romantična „Use Somebody“ čiju je izvedbu publika složno popratila od početka do kraja, lepršava „Knocked Up“, laganica „Pyro“... Naravno, bilo je tu i drugih dragih pjesama koje nisu dospjele na set listu, no možda neki drugi put.

Izmoreni od redova i gužve rasprodanog koncerta, krenuli smo doma praćeni zvucima s Balkan Stagea gdje je hrvatski bend Gatuzo uspio zaustaviti brojnu publiku. Ono što nas čeka danas je najduži od tri dana Inmusica, proći sve što nismo, plesati još malo više i veseliti se jače. Jedva čekamo!

Foto: Kings of Leon, credit: Filip Bušić

Izvještaj pisale Gordana Viboh i Marija Kancir