#drito2020 – svaka čast svima, ali Edo Maajka je apsolutni kralj scene
foto: Edo Maajka, credit: Ivan Peček

#drito2020 – svaka čast svima, ali Edo Maajka je apsolutni kralj scene

Zimska atrakcija, zagrebački klupsko-festivalski fenomen, Drito iz Tvornice, i ove se godine pokazao kao izuzetno atraktivan i uspješan projekt za koji se uvijek traži puno, puno ulaznica više.

Drito je odraz „onog što danas vole mladi“, budući da bi se u grubo moglo jasno zaključiti da je prosječna dob publike 15-16 godina, što je garancija uzavrele atmosfere od samog početka događaja. I premda se mnogi iznad 30 godina koji se nađu tamo, ne prestaju čuditi energiji i načinu zabave ovih „klinaca“, kada se stvari zbroje i oduzmu te „ostarila – zaboravila“ činjenica stavi na stranu, ovoj se ekipi na Dritu redovito nudi kvalitetan glazbeni program koji prati kvalitetna tehnička produkcija. Kod kvalitete zvuka nema kikseva, naprotiv, uvijek se ide prema tome da je na što višoj razini kvalitete dok je veliki naglasak također stavljen na razne organizacijske aktivnosti koje osiguravaju da „neki novi klinci“ mogu sigurno i bezbrižno uživati u najboljim trenutcima svojih osnovnoškolskih ili srednjoškolskih dana. I zato sve pohvale.

 

foto: Drito iz Tvornice, credit: Ivan Peček

 

#drito2020 otvorio je sve popularniji reper Grše, koji je u samo nekoliko mjeseci uspio osvojiti scenu svojom verzijom tvrdog đira. Uvjerljivo je opravdao svoj novostečeni status, pošteno zarađen respekt publike, zbog kojeg bi sljedeće godine mogao nastupiti u nekom od udarnih termina ovog festivala.

 

foto: Smoke Mardeljano, credit: Ivan Peček

 

Smoke Mardeljano pokazao je da je u boljoj formi nego ikad – ovaj je momak svoj status među zagrebačkom publikom gradio polako i sigurno, sinoć je bilo vidljivo kako iz godine u godinu dobiva sve više publike, na što on uzvraća energičnijim performansom, osnažen hajpom samopouzdano baca svoje rime da bi finalno zakucao s „To je rep“, hitom s istoimenog najnovijeg albuma. Suradnja s Ajsom Nigrutinom također nikog nije ostavila ravnodušnim – jer to je karakteristični zvuk beogradske hip hop scene početka dvijetisućitih koji se nije puno mijenjao, a zbog kvalitetnog izvođenja istog – nije niti trebao.

 

foto: Stoka, credit: Ivan Peček

 

Uslijedio je nastup marketinškog dua, Stoke i Nereda, koji ovaj put nisu intenzivno isticali svoje vjerne sponzore, ali Stokinih riječi hvale ljudima na pozornici, iza pozornice i ispred pozornice nije nedostajalo. Zagrebačke legende bile su odlično raspoložene, „skuhali“ su presjek najvećih hitova, nabijenih lokalpatriotizmom kojeg je publika objeručke prihvatila. Stokino (ne)spretno istraživanje setliste po mobitelu bilo je simpatično, dok je kontrast njegovih opakih rima i pozitive vlastitog optimističnog karaktera izuzetno zanimljiva pojava.

 

foto: Tzre, credit: Ivan Peček

 

Red Bull Raplika regionalna je atrakcija verbalnog nadjebavanja i prejebavanja mladih nada hip hop scene, a prošle je godine titulu pobjednika ovog natjecanja odnio dečko iz Samobora, umjetničkog imena Tzre. Zgodan dečko, ima dobar flow, možda ima malo prepiskutav glas za moj ukus, ali s obzirom na sinoć pokazane i dokazane skillove, moglo bi biti nešto od njega. Ekipa lokalnih, ako ne i regionalnih velikana natjecanja izmamila je publici osmijeh na lice te zaradila gromoglasan aplauz.

 

foto: Bad Copy, credit: Ivan Peček

 

Smijeha nije nedostajalo ni kada se na pozornici pojavilo krnje izdanje grupe Bad Copy. Po ne znam koji put bez Viklera Skaja, Ajs i Timbe uzeli su mikrofon u ruke i pošteno odradili svoj posao. Na „'esi mi dobar“ uskočio je Smoke, kada je bilo vrlo zanimljivo vidjeti njegovu svojevrsnu vještinu tehničke transformacije kada ne repuje svoje stvari, a na „Metalcu“ su pustili Viklera na matricu. Bad Copy bez njega ne razlikuje se mnogo, osim po setlisti, od Ajsovih solističkih koncertnih izleta, ali ajde, mora se priznati da se dinamičan duo potrudio. Premda je Viklerove energije itekako očito nedostajalo, bilo je kratko, slatko i relativno zabavno. 

 

foto: Edo Maajka, credit: Ivan Peček

 

No, tada je na pozornicu izašao Edo Maajka i od prve sekunde postalo je jasno koliko je on jedinstvena pojava regionalne hip hop scene. Svjetlosnim godinama udaljen od ostalih u svim aspektima – od karizme, performansa do bezvremenskih rima, inteligentnih poetskih rješenja koje su obilježile generacije te flowa kakvog nema nitko od njegovih kolega. Energija zbog koje su svi prisutni istog trenutka zaboravili umor i nesnosnu vrućinu – dobio je najčvršći i najglasniji odgovor publike iz koje je iscrpio i posljednji atom snage. „Saletova osveta“ doslovno je zatresla Tvornicu na samom početku te definirala oštrinu tempa i razinu kvalitete na kojoj se graditi nastup. Čovjek je to koji funkcionira u svim uvjetima, ovaj put u skladnom tandemu s DJ-jem, izdominirao je ležerno, jednostavno i prirodno. I tako je svaki puta, ali uvijek iznova nekako uspije oduševiti svojim talentom i neodoljivom, enormnom količinom pozitivne energije kakva se rijetko viđa.

 

foto: Drito iz Tvornice, credit: Ivan Peček

Večer je zatvorila opasna 30zona koja uživa sve veću popularnost među publikom, predstavivši friško objavljen album „30“.

Još je jednom potvrđeno da je hip hop trenutno najpopularniji žanr te da u regiji imamo mnoštvo kvalitetnih izvođača. No, sinoć je također postalo jasno da Edi Maajki ipak nema ravnog. Svjetlosnim godinama kvalitetom udaljen od ostalih kolega, bio je i ostao apsolutni kralj scene. Šteta što je usamljen na tronu.