#drito2020 – spektakularno ukazanje z++ za Tvornicu u potpunom deliriju
foto: z++, credit: Igor Pavlović

#drito2020 – spektakularno ukazanje z++ za Tvornicu u potpunom deliriju

Peto izdanje festivala Drito iz Tvornice obilježilo je spektakularno premijerno ukazanje nove regionalne zvijezde pred zagrebačkom publikom, fantastičnog glazbenika umjetničkog imena z++.

 

foto: z++, credit: Igor Pavlović

 

Euforiju koja je zavladala u publici kada je misteriozni z++ napokon kročio na pozornicu, uistinu je teško riječima opisati. Vriskovi, urlici, suze, osmijesi -  strastveni i užareni uragan emocija kakav se izuzetno rijetko viđa, zatresao je Tvornicu u ritmu debitantskog albuma „18++“. Teško je procijeniti koja je pjesma publici bila te večeri draža, no kada je „Crno i zlatno“ došlo na red, nastao je potpuni kaos, odgovor kakav do sada vjerojatno nitko nije dobio. Zamislite euforiju koja je prije dvije godine zavladala za Vojkom i dodatno ju pojačajte s dubokim proživljavanjem ljubavnih iskustava – Tvornica je uspješno prošla test – ako je izdržala četrdesetak minuta performansa ovog frajera, izdržat će sve. A on je apsolutni kuler, još uvijek pomalo simpatično sramežljiv, no zanimljiva karizma na trenutke je isplivala na površinu. Jedinstvena je pojava na sceni, uz ovakav talent i podršku publike uistinu bi mogao napraviti puno. Zna se ponašati na pozornici, ima određenu umjetničko-lidersku crtu, čiji ćemo puni potencijal vidjeti tek kada se z++ u potpunosti navikne na kaos koji mu se događa pred očima i tehnički dotjera izvedbu do posljednjeg detalja. Tada će se formirati veliki i kvalitetan pop/hip hop glazbenik kojeg će prihvatiti i najšira publika, a on će parirati rame uz rame najvećim i najboljim regionalnim estradnim velikanima.

 

foto: z++, credit: Igor Pavlović

 

Večer je počela poprilično blago i nevino, nastupom Rizle Trepera čiji su najveći fanovi ispunili prve redove, nakon čega je uslijedilo premijerno gostovanje novosadskog Bekfleša trinaestogodišnjaci u publici na aparatima. Proste riječi i jak bas ohrabrio je male buntovnike koji će o ovom nastupu zasigurno s velikim ponosom u ponedjeljak pričati u školi. Nadam se da će odrecitirati koju učiteljici.

 

foto: Mimi Mercedez, credit: Igor Pavlović

 

Jedina žena na ovogodišnjem line-upu Drita iz Tvornice bila je Mimi Mercedez. Iskoristila je priliku da predstavi novi album „Mržnja“ koji je njeno najzrelije i najtvrđe izdanje do sada, no ona na traci i ona na pozornici kao da su dvije potpuno različite osobe. Jednostavno je preslatka, a njen predivan osmijeh uz nevjerojatnu toplinu i smirenost jednostavno gledatelja ne mogu uvjeriti u vjerodostojnost izgovorenih rima. Više se čak ni ne trudi ispasti opasna, zbog čega njene pjesme uživo ne mogu dobiti na adekvatnoj jačini. Možda je vrijeme za promjenu tematike stihova, jasno je da Mimi u duši nosi ipak više ljubavi nego mržnje, i to je predivno.

 

foto: Buntai, credit: Igor Pavlović

 

Stvari su se ozbiljno počele zakuhavati i približavati vrhuncu kada je Buntai izašao na pozornicu. Radi se o dečkima koji situaciju čvrsto drže pod kontrolom, velikim miljenicima publike, koji su na pozornici ostavili posljednji atom snage. Fantastični su u svom žanru, znaju kvalitetno raditi posao. Odlične scenske persone koje odišu samopouzdanjem i odlučnošću, svojevrsnom karakternom žestinom karakterističnom za one čiji stil krasi njihov logotip. Nisu baš black, ali metal žestinu imaju, izuzetno su uvjerljivi, ozbiljni u svojoj neozbiljnosti.

U pauzi je novu pjesmu „Pit Stop“ izveo Vedran Istina, koji se također premijerno ukazao pred zagrebačkom publikom. Okej zvuči, suosjećamo sa stihovima.

 

foto: Vojko V, credit: Igor Pavlović

 

Kada je Vojko V izašao na pozornicu, Tvornica je bila do posljednjeg mjesta puna, a do zraka se uistinu teško dolazilo. No, ovaj put nije on bio zvijezda večeri koju su svi čekali. „Moja lipa“ otvorila je nastup, nije baš najbolje prošla kod klinaca kao prethodni hitovi, vjerojatno jer devedeset posto njih još uvijek nije niti blizu radne sposobnosti, a mama i tata nisu osobe koje ne treba tjerati da uplaćuju na IBAN, stoga je suosjećanja ipak nedostajalo. Nas deset posto radno sposobnih itekako je dobro ubralo ovaj hit. Vojko je napokon naučio i nešto ispravno odsvirati, VRH standardno dobro raspoložen, najsimpatičniji festivalski partimejker. Za sam kraj premijerno je izvedena nova pjesma „Obama“, nešto laganijeg ritma i modernijeg prizvuka, na samom kraju i uz pomoć apsolutne zvijezde ovogodišnjeg izdanja festivala, z++.

Vojko je tako uspješno predao krunu najpopularnijeg osječkom kolegi, odahnuo kao Kolinda.

 

foto: Klinac, credit: Igor Pavlović

 

Nakon prethodno opisanog kaosa epskih razmjera, hajp je nastavio misteriozni Klinac, koji broji milijunske preglede na YouTubeu i redovito diže živac srpskim medijima s kojima ne želi imati posla, jer, to je njegov umjetnički odabir. Slatkić. Moram priznati da sam na trenutak zastala i kroz glavu mi prošla misao „šta sad Baka Prase radi na pozornici, Zvone jel' to opet neko iznenađenje?“, ali sve okej, Baka Prase kući snima, a ovo je ipak bio samo Klinac, sa šiltericom na glavi i sličnim odjevnim stilom. Ispričavam se umjetniku. Zagrebačka je publika jedva dočekala svog idola, a klinke kojima mama dopušta izlazak poslije 1, bile su u deliriju.

Peto izdanje Drita iz Tvornice zatvorili su dečki iz grupe High5.

Uzbudljivo je, uzbudljivo. Stage diveanje, mosh pitovi, circle pitovi, pit stopovi... Vidimo se za nekoliko mjeseci ponovno, na open-air izdanju. Bogami mogli bi.