Editorsi rasturili rasprodanu Tvornicu
Foto: Editors © Izidor Tačković / Ravno Do Dna

Editorsi rasturili rasprodanu Tvornicu

Dok se željno iščekivanje rasplamsavalo tijekom dana, blagajne u gradu ostale su bez posljednjih 30 ulaznica. Službeno je, drugu godinu za redom Editorsi su rasprodali Tvornicu kulture.

Kao uvertira u zagrebački nastup, dogodili su se nekoliko dana prije, tako reći "pretpremijerni" nastupi u Bologni i Ljubljani, gdje su Editorse (na poziv njih samih) pratili riječki Jonathani. "Veliko finale" održano u velikom pogonu Tvornice kulture, ujedno je ponovno sjedinjenje publike s Jonathanima i Editorsima. Večer je tekla po planu, gužve je bilo, ali potpuno podnošljivo i očekivano, tako da su svi stigli na vrijeme poslušati što su htjeli. Organizacija je bila na razini, od prijema do garderobe i šanka. Tvornica je, kao i njihovo osoblje, nedovoljno hvaljen prostor.

Prema satnici, Jonathani su nastup započeli u 21 sat. Dečki su se zadovoljno pohvalili gdje su bili proteklih dana, a zatim zaključili da je ipak posebnije nakon toga svirati na domaćem terenu. Dočekani kao zvijezde i glavni akteri večeri, bili su sretni zbog takve reakcije publike. Ipak, Jonathan mi djeluje kao bend koji se ni u trenutku najveće slave (koju očekujemo, i neka vam izlazi na uši, ali nešto naše postaje svjetsko!) neće smatrati zvijezdama. Energični, mladi, staloženi, jednostavni i posebni. Svakim svojim nastupom uspijevaju postići da broj njihovih epiteta samo raste. Uživali su još jedan odličan koncert svirajući "Maggie", "Communicate", "Hands", "Try to get even", "School"... Nakon nastupa u Saxu prije koji tjedan, nisam očekivala novitet, ali odsvirali su još jednu potpuno novu stvar pa se već lagano slažu puzzle i naziru poveznice između novih skladbi te vide obrisi novog albuma. Jasno je da isti ne možemo dočekati, ali podsjećam da ga možemo očekivati na proljeće 2016.

U 22 sata bio je red na Editorsima da po peti put hrvatskoj publici pokažu što znaju. Opušteni pred dragim poznanicima znali su da mogu eksperimentirati. Nije hrvatska publika početnik da ih ugošćujemo samo da bi čuli novi album. Staž Editorsa i hrvatske publike seže u 2009., kada smo im jasno dali do znanja da pjevamo s dragim nam glazbenicima. Tako i ove večeri, dali su nam sve kroz 110 minuta, od sedam pjesama s novog albuma "In dream", do previranja po prošlosti šetnjom kroz stare albume. Konstantne izmjene i retrospektivno vraćanje rezultirali su aktivnim nastupom i još aktivnijom publikom. Srca su kucala zajedno s basom, smirila se na dramatičnim stankama i divlje preskakala na senzualne "Sugar" i "Eat row meat = blood drool".

Nova pjesma "Salvation" prezentirana je publici vrhunski, svaki ton i elektronski element je došao do izražaja gotovo kao da slušaš studijsku verziju na slušalice, ali dobivaš onaj dodatni element, direktnu emociju. Impresivni akustični nastup Tom je održao izvevši "Smokers outside the hospital doors" dok je vjerna publika ponosno i zadovoljno pjevala s njim.

Sve njihove depresivne note više nisu bile toliko depresivne, svaki ton imao je veći značaj. Sve je bilo obučeno u emocije koje svi oni nose i daju, a Tom ih jasno iskazuje svojim performansom. Nikad opušteniji, Editorsi su međusobno komunicirali, ali i podosta više s publikom. Svestrani Elliott Williams koji većinom vlada elektronikom i klavijaturama, po potrebi i električnom gitarom, iako u stražnjem dijelu bine, u svakom mogućem trenutku komunicirao je s publikom i poticao njihove reakcije.

Službeni dio nastupa priveli su kraju s popularnom "Munich", a na bisu su nas počastili novom "Ocean of night" i nezaobilaznom "Papillon". Iako publika nagradu za najveću podršku bendu dobiva za vrijeme trajanja "Papillon", "Marching orders" dobiva nagradu najljepše buke koju izvodi bend. Na moje veliko iznenađenje i oduševljenje, upravo je ta pjesma dobila počasno mjesto posljednje skladbe ove večeri. Sažimanje bubnjeva, elektronike i gitara pozivalo je na ples i gibalo tijela publike kao prema instinktu.

Dogodilo se očekivano, još jedan fenomenalan nastup Editorsa koji jednostavno predstavljaju ono što jesu, nesputanije nego ikad. Svaki zanimljiv kao jedinka, a cjelinom daju umjetnost kojoj možemo biti ponosni i zahvalni svjedoci. Idite i propovijedajte onima koji još nisu posvjedočili. "These are the marching orders".

Službena set lista:
1. No harm
2. Sugar
3. Life is a fear
4. Blood
5. An end has a start
6. Forgiveness
7. All sparks
8. Eat row meat = blood drool
9. The racing rats
10. Formaldehyde
11. Salvation
12. Fingers in the factories
13. Smokers
14. Bricks & mortar
15. All the kings
16. A ton of love
17. Nothing
18. Munich
Bis:
19. Ocean of night
20. Papillon
21. Marching orders