Domaća zadaća (14): Saša Lozar, Damir Kedžo, White on White i drugi

Domaća zadaća (14): Saša Lozar, Damir Kedžo, White on White i drugi

Domaća zadaća je tjedni odabir aktualnih domaćih i regionalnih singlova koje za vas biraju Ana Hotko (Mala truba), Maja Trstenjak (Sound Report) i Goran Komerički (Airplay Radio Chart). Svakoga četvrtka u podne na Deezeru objavljujemo novu listu, a dalje u tekstu pročitajte zašto smatramo da su baš te pjesme vrijedne vaše i naše pažnje.

ToMa - 'Vrijeme je'

Nikad nije kasno. Pa i onda kada će vam svi reći da je bezizgledno i prošlo svršeno vrijeme. To je tek jedna misao koju možete pronaći ljetnom singlu Tomislava Marića. Ona druga krije se u izvlačenju straha na površinu pop pjesme. Jer, priznajmo, koliko puta nas je bojazan priječila odlasku u nove izazove i prepustila nas mirenju s dosegnutim. Onim koji je daleko od željenog pa i, zašto ne, zasluženog. ToMa i njegova švedska produkcijska ekipa otkrit će nam ono što znamo, a to je kako valja biti odvažan i prepoznati da je uvijek pravo vrijeme za ono nešto. Ma što to bilo. Pjesma 'Vrijeme je' komad je plesnoga popa kakvoga valja što češće susretati u radijskom eteru i na playlistama streaming servisa. Jer nudi svježinu i poruku koje su nam prijeko potrebne ovoga ljeta. I ne samo ovog. I ne samo ljeta. (Goran Komerički)

 

Saša Lozar - 'Lady'

Reći ćete kako je gotovo sve dosada izmišljeno i da je otkrivanje tople vode suvišno zanimanje. I biti u pravu. I zato vrijedi podsjetiti se kako su jednostavne priče uvijek najljepše i, počesto, vrlo inspirativne. Prepustite se odmah i sada, ispjevat će Saša Lozar. Samo tako. Čemu komplicirati, uostalom? Svaki trenutak je vrijedan. Naše potrebe za užitkom i jednostavne privlačnosti koju taj trenutak sa sobom nosi. Baš poput atraktivne dame na plesnom podiju, tako zvuči ta nova verzija Sašine 'Dame'. Još ako je kristalna disco kugla ponad nas, a misao funkyja sedamdesetih zaziva šarm Justina Timberlakea, gdje će nam biti kraj? Pjesma 'Lady' ima to svoje novo Joe2Shine čitanje i Skansijevu dosjetku spremljene na isto mjesto. Neka vam bude zalog inspirativnog trenutka. Samo takvog. (Goran Komerički)

 

Damir Kedžo - '365'

'365' je jedna od onih pjesama koje spadaju pod guilty pleasure, ali za nju me nimalo nije sram javno obznaniti da mi je gušt čuti ju. Publika i na Kedžinim i na Lozarovim nastupima ovu pjesmu dočekuje uzvicima odobravanja. Tako je i meni bilo iznimno drago što se našla na njegovom novom albumu 'Poljubi me sad'. Ova verzija podsjeća me na njegov prvi veliki samostalni koncert u Zagrebu, održan 2017. u Tvornici kulture. Tada je, vjerujem – što repertoarom, što izvedbom u maniri punokrvnog pop izvođača – kod dijela publike srušio neke predrasude ili naprosto pojednostavljene pretpostavke koje su imali o njemu. Iako znam da voli balade, Kedžu bih ubuduće voljela češće čuti u pjesmama koje zvuče kao ova verzija '365' – bendovski, čvrsto i ritmično. (Ana Hotko)

 

Rezerve - 'Srce na rukavu'

Iako 'Srce na rukavu' nije aktualan singl Rezervi, uvrstila sam ga u ovotjednu Domaću zadaću iz dva razloga. Prvi je taj što je riječ o njihovom prvom singlu koji su objavili nakon što su odlučili ponovno biti diskografski nezavisni. Pretpostavljam da je zato došlo do nekih tehničkih 'kašljucanja', pa smo gotovo osam mjeseci čekali da se 'Srce na rukavu' pojavi na Deezeru, koji je donedavno bio najjači dostupni streaming servis u Hrvatskoj. Sada pjesmu možete naći i slušati na svim relevantnim platformama za streaming glazbe. To je meni razlog za malo slavlje u ovim čudnim vremenima, pogotovo zato što se radi o pjesmi – i ovo je onaj drugi razlog – u kojoj su Rezerve ubole odličan zvuk i koja mi je dosad njihov najbolji singl. Pripadajući videospot redatelja Filipa Filkovića Philatza, snimljen u jednome kadru, dodatan je bonus. (Ana Hotko)

 

Mimi Mercedez - "Zla riba"

Premda je u produkciji ipak malo pretjerala s autotuneom, Mimi Mercedez objavila je jedan od svojih najčednijih uradaka do sada. Girl power od samog je početka u prvom planu njene karijere dok s vremenom postaje očito kako Mimi odrasta, stoga, osim ženstvenijeg stajlinga, Mimi počinje koristiti inteligentnija rješenja u tekstovima. Ovo je jedan od njenih prvih uradaka koji se bavi realnim problemima, down-to-earth pristup u kojem na puno jednostavniji način ukazuje na važan društveni problem u kojem su žene sa stavom često omalovažavane. To su zle ribe. (Maja Trstenjak)

 

Brain Holidays - 'Petar Pan'

Brain Holidays novi su album snimili na Jamajci, u studiju Boba Marleyja. Autentičnost zvuka i kvaliteta produkcije posebno je došla do izražaja u novoj pjesmi 'Petar Pan' u kojoj su ugostili jamajčansku pjevačku zvijezdu Italee Watson. Ona je svojim doprinosom njihovo stvaralaštvo odvela na jednu potpuno novu razinu - refren koji se onako klišejevski može okarakterizirati kao 'svjetski'. Feelgood za tople ljetne, opuštene, večeri. (Maja Trstenjak)

 

White on White - 'Mirrors'

Znate kako je slika u ogledalu zapravo obratna u odnosu na stvarnost? Pa ipak, do pojave modernih tehnologija jedini način da sami sebe pogledamo bio je naš odraz u ogledalu ili nekoj drugoj reflektirajućoj površini. Zapravo smo toliko navikli na svoju sliku, da smo si čudni kada se vidimo na fotografijama (osim što nas ljudi počesto naprosto loše fotografiraju, ali to je druga priča). Tako su čak i tvorci pametnih telefona napravili tu malu caku da je slika koju nam pokazuje prednja kamera zrcalna slika, a konačna fotografija nije. I koja je onda doista prava slika? Temu suočavanja sa samim sobom u ogledalu obradio je riječki kantautor Marko Rogić u novom singlu svog projekta White on White. Videospot, koji je radio redatelj i scenarist Filip Gržinčić, također se poigrava vjekovima inspirirajućim suprotnostima: ja – drugi, pojedinac – društvo, crno – bijelo, svjetlo – tama, unutarnji svijet – vanjski svijet. Cijela priča oko pjesme toliko je dobro promišljena da se oprečnosti mogu čuti i u aranžmanu Darka Terlevića. 'Mirrors' najavljuje novi album White on White i moram reći da si je ekipa letvicu podigla prilično visoko. (Ana Hotko)

 

Surka feat. Rosiba - 'Nisam za groove'

Nadrealističnom vam se može činiti priča koja prati Surkinu 'Nisam za groove'. Audio, video, produkcijski i izvedbeno. Stvorena za hipnotički trans, sugestibilne glasovne ekspresije i instrumentalno snimljena uz ukulele i pomoću glasa najpoznatijeg domaćeg beatboxera, savršeno je nadopunjena prikazom arhetipske klupske zabave. Da nije neposrednog iskustva, rekli bismo da su prizori iz zagrebačke Podmornice tek varljiva mašta hollywoodsko-skandinavskog filmskog okruženja. Ili distopijska fikcija kojom nas plaše. Maske su naša nova stvarnost. I u Podmornici i izvan nje. Budućnost domaćeg alternativnog zvuka, pak, mogla bi biti i kod Rosibe. Čekamo čuti vreću njezinih neobjavljenih pjesama. (Goran Komerički)

 

Tacoor - 'Ruke gore'

Jednostavno postoje pjesme koje valja prepisati na recept. S njime ćete otići u streaming apoteku i odmah se osjećati življe, poletnije i jači sami po sebi. 'Ruke gore' su takav primjer. Istarski kolektiv duhovnih brijača osvježit će vas i dignuti ma koliko zadnjih dana oskudijevali optimizmom. U kombinaciji s pratećim videospotom, Tacoor čine sjajno oružje za  ismijavanje svega onoga što, makar i potajno, prezirete. I, kad smo već kod teme, čine to na bećarski kreativan način. Satira masovne manipulacije umiješana je u tijesto u kojemu vas čekaju najšire moguće reference - od starorimskog preko pop kulturnog i tradicionalno religijskog do stilski životnog. I sve je tu - od Gaja Julija Cezara preko Childisha Gambina, Miše Kovača, 2Paca i Princea do Prophets of Rage i House of Pain. Dakle? 'Ruke gore' tri puta na dan po tri puta na repeat. I tako sve dok optimizam ne zakuca na vrata. Pa podignete ruke gore i nasmiješite se dobrodušno. Napokon. Je li tako, Torro? Bez pardona, Pancho. (Goran Komerički) 

 

Urban Instinkt - 'Bijes'

Rapcore iz Tuzle. Oni ne žele biti robovi. Oni su nezadovoljni sa stanjem u svojoj državi. U novoj su pjesmi 'Bijes' isto izrekli na najglasniji i najžešći mogući način. Bijesa im uistinu ne nedostaje, a svu agresiju, srećom, kanaliziraju preko umjetnosti dok im instrumenti služe kao vreća za udaranje. Opasno, opasno...sirovo i direktno. (Maja Trstenjak)