Retrospektiva 2018.: domaći albumi godine

Retrospektiva 2018.: domaći albumi godine

Redakcija Sound Report portala odabire najbolje od godine na izmaku.

Domaća glazbena scena 2018. je bogatija za nekoliko impresivnih studijskih izdanja, a redakcija Sound Report portala odabrala je svoje favorite. Pet najboljih donosimo u nastavku.

 

1. Edo Maajka – „Put u plus“

Nevjerojatna kemija, nevjerojatna količina energije generira se među vrhunskim glazbenicima koji su dio novog projekta, nove ere apsolutnog vladara domaće hip hop scene kojeg još uvijek nitko nije uspio niti dostići, a kamoli prestići. Mnoge su se mlade nade pojavile na sceni, talentirani i rječiti glazbenici s velikom karizmom, no Edo je novim albumom još jednom potvrdio svoje mjesto na vrhu.

 

2. Jonathan – „To Hold“

Na domaćoj glazbenoj sceni u svom žanru konkurencije nemaju, a rame uz rame mogu konkurirati svjetskim velikanima modernog rocka, ponekad ih čak i nadmašiti. Priča se da svako selo u Engleskoj ima jedan ovakav bend - vjerojatno slični u glazbenoj ideji, no u samoj je provedbi situacija daleko od istine. Jonathan je svjetski bend od samog početka, a svijet u koji slušatelja odvode novim albumom daleko je od svega na što smo navikli da nastane na izrazito kreativnoj riječkoj sceni. Pjesme ostavljaju bez daha, Jonathani opet briljiraju, ali ovaj put zagrebavši u najznačajnije vrijednosti glazbene umjetnosti.

 

3. Ogenj – „Domaj“

U skladu s njihovim scenskim nastupom, Ogenj su snimili album koji vrvi divljim, emotivnim i energičnim pjesmama otpjevanim na podravsko – međimurskom dijalektu.  Autor glazbe i teksta je frontmen Tomislav Mihac Kovačic dok aranžmane potpisuje Ogenj. Svoju glazbenu priču započeli su kao akustični trio krajem 2015. godine. S vremenom se kolektiv proširio, a s njim i glazba koju sviraju. Dosadašnja akustika se raspojasala i postala energičan i čvrst miks rock 'n' rolla, punka i folka odsviranog na klasičnim rock instrumentima, podebljanim brzom tamburicom i violinom.

 

4. Mangroove – „Srce“

Za petnaest godina ljubavi i zajedničkog rada te četiri godine braka Toni i Željka napravili su četvrti album te proslavili ljubav i život, u najširem smislu riječi. Željka Veverec ovaj put nije samo pjevala nego i zasvirala Theremini, Toni je opet proširio svoj set klavijatura, a na analognim klavijaturama mu se pridružio i talentirani multi instrumentalist Leo Beslać, koji je snimio i flaute, dok je za bubnjevima bio groove maestro Silvio Bočić. Osvojili su i naša srca.

 

5. Domagoj Šimek – „Atlas on my Hoof“

Najpoznatiji kao gitarist i pjevač razornog benda She Loves Pablo, u trinaest novih pjesama njeguje minimalistički pristup ogoljen gotovo isključivo na akustičnu gitaru i ležerniju vokalnu izvedbu. Istovremeno topao i maglovit ugođaj uz dopadljive melodije poziva na ponovno slušanje i čini idealan soundtrack za nadolazeće hladnije dane. Intimni akustični prvijenac, intrigantni kontrast njegovom dosadašnjem stvaralaštvu.